Slabeste cu Dieta Macrobiotica

Slabeste cu Dieta Macrobiotica

Din punct de vedere nutritional, accentul este pus pe consumul de proteine si carbohidrati complecsi de origine vegetala (obtinute in principal din cerealele integrale si soia), precum si pe consumul de fibre obtinute din vegetale – crude sau cat mai putin preparate termic.
De cateva ori pe saptamana se poate consuma si carne de peste sau fructe de mare, avand grija sa le asezonam cu hrean (sau Wasabi), cu mustar ori ghimbir, spre a le inlatura efectele potential nocive.
Unii adepti ai dietei macrobiotice prefera sa renunte total la consumul de carne, pentru ei aceasta devenind o dieta vegetariana.

Alimente recomandate in dieta macrobiotica:
Cereale integrale, cum ar fi orzul, secara, hrisca, ovazul sau orezul brun. Acestea ar trebui sa constituie aproximativ 50-60% din alimentatia zilnica.
Vegetale de sezon (fructe si legume), crude sau cat mai putin gatite, in recipiente fabricate din materiale naturale. Ele trebuie sa constituie aproximativ 25% din dieta zilnica.
Proteine vegetale, precum ar fi soia cu diversele derivate, anumite tipuri de leguminoase (fasolea, nautul, lintea) sau algele de mare. Acestea ar trebui sa nu depaseasca 5-10% din ratia zilnica.
Supe de legume, care sa contina sursele proteice de mai sus, recomandata fiind traditionala supa japoneza miso. Acestea ar trebui consumate de 1-2 ori pe zi, constituind aproximativ 5-10% din ratia nutritionala zilnica;
Apa purificata.

 

531736_504485222919979_1294106247_n

Alimente de consumat ocazional in dieta macrobiotica:

Peste si fructe de mare proaspete
Nuci si seminte
Muraturi
Indulcitori naturali (siropul de orez brun, maltul de orz)
Condimente asiatice (sare de mare procesata natural, sos de soia tamari etc.)
Uleiuri vegetale nerafinate (preferabil ulei de susan sau de porumb)
Otet din prune sau otet din orez brun
Ceaiuri din plante nearomatizate
Paine si fainoase.
Alimente de evitat:
Anumite vegetale, cum ar fi rosiile, cartofii, ardeii grasi, spanacul, sfecla, vinetele, avocado si dovleceii;
Fructele tropicale (bananele, portocalele, mango, papaya etc.).
Alimente total nerecomandate in dieta macrobiotica:
Produsele lactate si branzeturile
Ouale
Ciocolata, zaharul, mierea si orice indulcitori artificiali
Orice tip de carne inafara de cea proaspata de peste
Cafeaua
Alcoolul
Ceaiurile stimulente si aromatizate
Sucurile
Condimentele foarte iuti
Alimentele procesate
Suplimentele nutritive

fructe 23
Efectele dietei macrobiotice
Dieta Oshawa poate fi folosita atat pentru detoxifiere, cat si drept cura de slabire, deoarece favorizeaza o alimentatie sanatoasa, cu putine calorii si in foarte mica masura prelucrata termic.
Dieta macrobiotica are efecte foarte bune in eliminarea toxinelor din corp, in stabilizarea nivelului de insulina din sange si in echilibrarea mecanismelor naturale de asimilare, prin dereglarea carora se ajunge la producerea si acumularea de grasimi in corp.
Datorita faptului ca pune in prim plan alimentatia naturala, bazata pe regula respectarii simplitatii, dieta Oshawa s-a dovedit benefica si pentru persoanele suferind de anumite afectiuni cronice, cum ar fi bolile de inima sau chiar cancerul.
Este insa nevoie ca specialistii in domeniu sa efectueze mai multe cercetari asupra efectelor acestei diete, inainte de a putea confirma stiintific valoarea ei terapeutica in tratarea bolilor grave.
Observatii
Dieta macrobiotica, afirma unii specialisti, poate duce la carenta de calciu, magneziu, fier si de diverse vitamine din complexul B.

De aceea, ea trebuie urmata numai sub indrumarea unui medic sau nutritionist, singurii in masura sa o adapteze la nevoile nutritionale ale fiecarei persoane in parte. In plus, dieta macrobiotica este contraindicata copiilor, persoanelor foarte bolnave si batranilor.

Istoric
Dieta macrobiotica a fost creata in anii ’20 de catre filozoful japonez George Oshawa. El a incurajat reintoarcerea la principiile unei alimentatii simple si echilibrate, cu efect terapeutic asupra intregului sistem trup-minte-spirit.
Dieta Oshawa era foarte restrictiva in viziunea creatorului sau, ajungand in ultima instanta sa se compuna numai din consumul de apa si orez brun. De-a lungului timpului, urmasii lui George Oshawa i-au adus imbunatatiri, pastrandu-i insa echilibrul intre pricipiile alimentare yin (rece, dulce si neutru) si yang (sarat, cald si iute).
De asemenea, dieta macrobiotica a fost adaptata la stilul de viata occidental, pentru care efectele detoxifiante si terapeutice sunt mai importante decat respectarea filozofiei orientale care sta la baza ei.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s